Parijs Dakar - Reisverslag uit Limbe, Kameroen van Dorien Vermeulen - WaarBenJij.nu Parijs Dakar - Reisverslag uit Limbe, Kameroen van Dorien Vermeulen - WaarBenJij.nu

Parijs Dakar

Door: Door

Blijf op de hoogte en volg Dorien

23 December 2017 | Kameroen, Limbe

Na 6,5 eindelijk aangekomen op het vliegveld van Douala. Wat een chaos. Er zijn 2 bagagebanden en zelfs die lopen vast. Mensen gaan elkaar bijna te lijf omdat ze vooraan willen staan. Echt niet normaal.
Als ik eindelijk mijn spullen hebben wordt ik aangevallen door een mannetje of 20 die allemaal mijn naam noemen die ze op het bordje van de chauffeur Jack zien staan. Na de nodige controles kan ik aan het vervolg van mijn reis beginnen.
Ik sta doodsangsten uit hier zijn geen verkeersregels. Alleen het recht van de snelste telt. Geen rijbanen of een stoep. Iedereen rijdt kris kras door elkaar. We komen 1,5 uur stil te staan, geen beweging in te krijgen. Omdat ik haast het loodje leg van alle uitlaatgassen en de hitte besluit Jack een beveiliger van een bouwterrein om te kopen. Deze heeft alleen niet gezegd dat de weg nog niet klaar is. Parijs Dakar is er niets bij. Ik word van hot naar her geslingerd. Mijn rug en heup staan gelijk weer in de goede stand. Onderweg zet Jack de auto stil langs een donkere weg, haalt de sleutels uit het slot en loopt weg. Ik denk nu gaat het gebeuren, Gelukkig heb ik van mijn alerte man een zakmes gekregen, maar Jack ging alleen even zn blaas legen. Na bijna 5 uur kom ik eindelijk aan in Limbé.

  • 23 December 2017 - 23:26

    Charley:

    Dat heb je met die low budget reisjes. Geef een paar Dinar meer uit en je krijg ook meer. Wij hebben de indruk dat iemand je voor zo weinig mogelijk zo ver mogelijk weg ziet te krijgen!
    Nou sterkte ermee en hou je zakmes bij de hand.
    gr. Char

  • 24 December 2017 - 08:32

    Karin :

    Jezus Door daar is Expeditie Robinson een kleuterklas bij...wel fijn dat je rug en heupen weer op de goeie stand staan..scheelt weer fysiokosten. Je moet er wat voor over hebben voor een vrjjwilligersbaan....hoe lang nog voor je op the planets of the apes bent? Keep safe x

  • 25 December 2017 - 12:24

    Annelies Begas:

    Welcome to Cameroon, Dorien.

  • 26 December 2017 - 16:02

    Bianca:

    Oh kun je je reisverslag toch gebruiken? Had dit al gelezen op Facebook, ben erg benieuwd hoe het inmiddels met je gaat. Merry Christmas btw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Limbe

Kameroen

Op naar het Wildlife center in Limbe

Recente Reisverslagen:

23 December 2017

Parijs Dakar

11 December 2017

Het aftellen is begonnen
Dorien

Actief sinds 04 Dec. 2017
Verslag gelezen: 1385
Totaal aantal bezoekers 3174

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Kameroen

Landen bezocht: